| Your Aura is Blue |
![]() You in Love: Relationships are your top priority, and this includes love. You are most happy when you are serious with someone. Your Career: You need to help others in your job to feel satistifed. You would be a great nurse, psychologist, or counselor. |
Tuesday, June 13
What Colour Is Your Aura?
Monday, June 12
Gula oh gula....
Semalam pegi beli groceries untuk stock up di rumah tu. Termasuk la gula dah sampai ujung balang. Bila masuk satu supermarket yang biasa kitorang pegi kat area rumah tu, bila tengok gula dah habis. Ditulis lagik kat area gula tu "Gula Terhad. Satu bungkus untuk satu pelanggan sahaja". Aik biar betul!! Kedai ni agaknye termasuk dalam golongan peniaga yang menyorokkan gula ke?
Kita sekarang kekurangan gula sebab kerajaan taknak naikkan harga gula, jadik pemborong dan peniaga ambil tindakan dengan berikan tekanan pada kerajaan. Tapi dalam paper ari ni pulak, persatuan pengguna-pengguna mintak semua pengguna sendiri memboikot gula sebagai reverse-psychology pada pemborong. Hhhmm...tapi buleh ke kita semua boikot gula? Sebab semalam KMM cadangkan letakkan satu bekas gula atas meja makan kat setiap kedai makan, so pengguna buleh letakkan sendiri gula dalam minuman mereka. Ni salah satu cara nak kurangkan pesakit kencing manis dan buah pinggang. Hmmm, dua cerita ni ada kaitan ke?
Berbalik pulak pada kisah nak membeli gula semalam. Akhirnya sebungkus gula dapat dibeli jugak di kedai lain dengan harga singgit lapan posen!
Thursday, June 1
Full House!
Full House (English), Fu-ru Hausu (Japanese), Pul Hawooseu (Korean). Sure ramai yang suka cerita ni kan....First time tengok citer ni last year kat 8TV (Monday-Thursday/ Friday dah lupa la)...Masa memula tengok citer tu, dah half way citer, Han Ji-eun (Song Hae Gyo) dengan Lee Young-jae (Bi) dah kawen pun. Tapi heran jugak asyik bergaduh jerk laki bini nih. Hehehehehe...Tapi memang cute sangat!
Skang 8TV tayang lagi, Sat-Sun (kul 4pm). Kali ni pun selalu sangat miss. Uhuk!! Lepas baca sinopsis baru tau yang Ji-eun kena kawen kontrak dengan Young-Jae sebab Young-Jae dah beli rumah yang parents Ji-eun tinggalkan. Lagipun Ji-eun banyak hutang. Pastu macam-macam la jadik dengan bergaduh laki bini dengan cinta 4 segi etc. Best la citer ni, sebab happy ending. Tak suka la tengok citer dengan sad ending.
Ish, tak buleh jadik ni. Kena carik CD la. Errr..skang dah murah ke CD korean drama ni?

